با سقف متحرک گلخانه بسازید!

داشتن یک گلخانه رویایی با وجود سقف های متحرک دیگر غیر ممکن نیست. بسیاری از افراد دوست دارند که گلخانه ای برای خود بسازند؛ گلخانه ای برای کاشت سبزیجات، انواع گل ها و محصولات زراعی. با کمک سقف متحرک می توان محیطی ایجاد کرد که از نظر دمایی، برای انواع گل هایی که در آن کاشته می شود، مناسب باشد.

سقف متحرک گلخانه

سقف متحرک برای گلخانه های شخصی و کوچک

از سقف متحرک برای گلخانه های شخصی خود استفاده کنید. داشتن محیطی سر سبز و متفاوت به ویژه در شلوغی های شهرهای بزرگ، مهم است زیرا این گونه محیط ها کمتر در این شهرها وجود دارند و اگر در خانه های شخصی ایجاد شوند، حس لطافت و سرسبزی را به خانه می آوردند. سقف های متحرک خانگی را در مکان های زیر می توانید احداث کنید.

سقف متحرک برای ایجاد گلخانه در پاسیو

پاسیوها مکان مناسبی برای کاشت گل ها و نگهداری از آن ها هستند. برای این که رشد گل ها به صورت هدفمندتر باشد، نیاز است شرایط رشد هر گل را به صورت جداگانه بسنجید. با کمک سقف متحرک می توانید در طول روز، سقف را باز و بسته کنید و تنظیمات نور و گرما را به خوبی انجام دهید.

سقف متحرک برای روف گاردن

در ساختمان های خود می توانید گلخانه ای بر روی پشت بام احداث کنید. پشت بام ها به ویژه در برج ها، معمولا روف گاردن دارند. محیطی در روف گاردن ایجاد می شود که گل ها را در برابر سرمای بیش از حد، یخ زدگی، باد، تابش شدید نور آفتاب و دیگر عوامل محیطی حفظ می کند.

تاسیس گلخانه های زراعی

با کمک سقف جمع شونده می توان گلخانه های بزرگ و تجاری هم تولید کرد. در این گلخانه ها می توان انواع گل های آپارتمانی، میوه ها و سبزیجات را پرورش داد. با کمک گلخانه ها می توانیم محصولاتی را با ایجاد شرایط آب و هوایی خاص در داخل گلخانه، خارج از فصل تولید آن ها پرورش دهیم.

مزایای ایجاد گلخانه با سقف جمع شونده

گلخانه هایی که از سقف ثابت استفاده می کنند، از مزایای سقف متحرک بهره نمی برند. بسیاری از این گلخانه ها، نیاز به تابش نور آفتاب دارند اما با کمک چراغ های مخصوص، عملیات تابش و رشد را در گل ها ایجاد می کنند. حال اگر گلخانه ای داشته باشیم که بتوانیم سقفش را در مواقع مورد نیاز باز کنیم، آفتاب مستقیما به گیاهان می تابد. با این کار، هزینه های گزافی که بابت پول برق باید پرداخت کرد، تا حد امکان، کاسته می شود.

با کمک سقف جمع شونده می توان در فصول بارانی، بیش از 100 میلی متر آب را در مخازن مربوط به آبیاری گیاهان جمع آوری کرد و یا در صورت نیاز، سقف را باز کرد تا گیاهان نیز از هوای بارانی لذت ببرند.

سقف های متحرک را می توان عایق ساخت تا دمای هوا درون گلخانه حفظ شود و در انرژی نیز، صرفه جویی گردد. بدین ترتیب می توان گیاهانی که زمان رشد طولانی تری دارند را پرورش داد.

هزینه ساخت گلخانه با سقف متحرک بسیار به صرفه تر از سایر روش ها است. برای افرادی که می خواهند تولیدی محصول خاصی داشته باشند، این هزینه در متراژ بالا، به صرفه تر هم خواهد بود.

استفاده از گلخانه های شخصی، در دنیای امروزه نیز، برای آرامش روح هر فردی نیاز است. اگر حیاط دارید می توانید این گلخانه را در حیاط خود احداث کنید. بر روی پشت بام و پاسیو نیز، می توان گلخانه های شخصی را احداث کرد. با توجه به کمتر شدن زمین های زراعی، وجود گلخانه هایی که با سازه متحرک ساخته می شوند، در دنیای امروزی، برای افزایش تولید گیاهان الزامی است.

قیمت سقف متحرک نسبت به سقف ثابت بیشتر است اما هزینه هایی که در ادامه باید بپردازید، با سقف متحرک بسیار کمتر از ثابت خواهد بود. از این رو سقف متحرک را به شما برای احداث گلخانه پیشنهاد می کنیم.

سقف گلخانه

پوشش سقف های گلخانه ها

سازه های روف گاردن ها و گلخانه هایی که از سقف متحرک استفاده می کنند، معمولا از پوشش های پلی کربناتی استفاده می کنند. این پوشش ها که طلق های شفافی هستند، نورگیر مناسبی دارند. شیشه ها نیز می توانند به عنوان پوشش سقف متحرک استفاده شوند. این پوشش ها بر روی سازه مقاوم آلومینیومی قرار می گیرند. در سقف های متحرک، یک موتور الکتریکی تعبیه می شود تا به صورت اتوماتیک، سازه باز و بسته شود. کنترل از راه دور سقف های متحرک با فشردن دکمه ریموت انجام می شود.

پوشش پلیمر ETFE در گلخانه ها

در سقف های متحرک گلخانه ها می توان از پوشش پلیمری سبک و شفافی که از ETFE ساخته شده اند استفاده کرد. استفاده از این پوشش ها در گلخانه های مسکونی در پنسیلوانیا رایج است. گلخانه EDEN انگلیس که بزرگترین گلخانه در جهان است و در گینس ثبت شده است، از این پوشش استفاده کرده است. پوشش سقف متحرک این گلخانه ها، علاوه بر این که هیچ گونه گرد و غباری را به داخل راه نمی دهد، وزن بسیار کمی دارد. وزن آن ها 1% وزن شیشه است. هنوز استفاده از این نوع گلخانه ها در ایران متداول نشده است اما نمونه هایی از این گلخانه ها را می توان در شهرهای بزرگ دید.

سقف متحرک هوشمند

سقف متحرک هوشمند در گلخانه ها کاربردهای بسیاری دارند. در این سقف ها هنگامی که وزش باد شدید باشد و یا بارش باران و برف صورت گیرد، سقف متحرک اتوماتیک بسته خواهد شد. در این سقف ها با نصب سنسور، می توان با خیالی راحت، گلخانه را ترک کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا
×

سلام!

جهت پشتیبانی و هرگونه پرسش، می توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان بام تک در ارتباط باشید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟